18 April 2012

KOS ANAK-ANAK SEKARANG



Salam…
Hari ni nak share sikit pasal kos anak-anak pada hari ni..
Kita tolak tepi kos anak-anak yang masih kecil walaupun hakikatnya mamang banyak kos dengan duit pamperts, susu, nursery, baju, makan, supplement, toys dan sebagainya…
Jom kita cari sedikit kos membesarkan anak-anak di Kuala Lumpur..kita cerita bab nak sekolahkan anak. Walaupun hakikatnya kerajaan telah memberikan bantuan RM100 untuk setiap kanak-kanak bersekolah, tapi cuba kita renungkan kembali… seandainya, kalau kerajaan bertukar tangan adakah kerajaan yang seterusnya akan memberikan bantuan RM100? Bukan nak cerita pasal politik tetapi cuba fikir sampai bila kita nak mengharapkan bantuan, subsidi daripada kerajaan?




Takkan nak biarkan keturunan-keturunan kita terus menjadi “hamba” subsidi dna “belas ikhsan” orang?
Cuba renungkan semula.. bukankah kita dah berjanji nak bagi yang terbaik untuk anak-anak? Dimanakah kesanggupan dan janji kita?
Hajar bukanlah manusia yang sempurna untuk mempertikaikan semua itu, tetapi apa yang di tulis di sini adalah pemikiran dan penaaklukan Hajar terhadap sekeliling.. kita kena ubah fikiran kita untuk hidup yang lebih selesa…
Bayangkan kalau anak-anak kita balik rumah menangis sebab kawan-kawan di sekolah mengejek sebab anak-anak kita pakai kasut koyak? Baju kuning? Bawa botol air mineral sahaja ke sekolah?


Zaman kita dan zaman anak-anak kita lain… berikan mereka yang terbaik untuk masa depan mereka.. jangan biarkan masa depan & impian anak-anak kita musnah di sebabkan oleh kita..


Jangan berlengah lagi…


Masa depan anak-anak di tangan kita…
Mulakan langkah pertama dengan menghubungi

Fara 012 6805591

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...