06 April 2012

Nyahkan Toksin Dari badan Dengan Garam Buluh.


Hapuskan Toksin
Tubuh manusia berupaya menyingkirkan toksin dari badan secara semulajadi dengan bantuan organ-organ penyahtoksin (hati, kolon, buah pinggang, paru-paru, sistem limpa, kulit dan darah). 

Namun, kebanyakkan diantara kita terdedah kepada toksin pada kadar yang amat tinggi dari persekitaran. Kajian menunjukkan bahawa toksin datang dari sumber keperluan harian seperti air minuman, perisa makanan, makanan yang diproses, bahan pencuci, logam berat, karbon monoksida dan rokok. Toksin yang terkumpul ini membebankan sistem nyah toksin tubuh terutama hati dan kolon kita. 

 Kebanyakkan Makanan Kita Terdedah Kepada Toksin
  
Oleh itu di syorkan agar mengambil GARAM BULUH dalam diet harian dan dalam masakan. Ini kerana GARAM BULUH  mengandungi kandungan sulfur dan turpentin yang bersifat semulajadi, dapat meneutralkan toksin logam berat dengan berkesan.

AKIBAT DARIPADA LEBIHAN TOKSIN

Jika fungsi hati menjadi lemah akibat dari lebihan toksin, toksin ini akan mengalir semula dalam tubuh melalui sistem limpa dan saluran darah. Toksin ini akan terhimpun didalam sel-sel badan seperti sel lemak, tisu-tisu, darah, kolon, hati, otak. Dengan ini kita berisiko tinggi untuk mendapat penyakit.

Tanda-tanda badan terlebih toksin adalah
  • sakit kepala
  • keletihan badan
  • kecerdasan otak berkurangan
  • emosi tidak menentu
  • sakit-sakit badan
     
    Kolon Bertoksin dan Sembelit
Kolon (usus besar) merupakan sistem kumbahan badan dengan ukuran panjang 5 kaki. Biasanya makanan mengambil 8-10 jam selepas dimakan untuk tiba dikolon. Bila lebihan toksin terhimpun, masa untuk transit dikolon adalah lebih panjang. Akibatnya, terjadilah sembelit, perut kembung, dan etc.

GARAM BULUH dapat menghapuskan toksin-toksin dengan segera dan berkesan untuk membersihkan darah dan badan daripada  kekotoran toksin-toksin yang berbahaya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...